Les fintech en el sector bancari tradicional

Descobreix les principals transformacions que està experimentant el sector bancari i els reptes que hauran d’afrontar les empreses financeres en el segle XXI.

Matriculació: Novembre.Fi del curs: Gener.

Mòdul 1: Transformacions, reptes i tendències de la banca.
En aquest mòdul veurem a quins reptes s’enfronta el sector financer davant el procés de softwarizació de la societat. Canvis a nivell professional, d’usuaris i també de serveis, que obrin un nou panorama en la banca i les fintech.

Mòdul 2: Clients 2.0, fintech, i possibilitats de la banca mòbil.
De la mà d’algunes empreses de serveis financers s’analitzaran els avantatges que la tecnologia i les aplicacions mòbils posen a la disposició dels usuaris. Nous serveis, comunicació directa o gestió del dia a dia són algunes d’aquests avantatges.

Mòdul 3: Modernització del sector financer usant el núvol.
Les solucions que el cloud computing posa a la disposició de les empreses, també la banca, està marcant un abans i un després en qüestions de rapidesa de serveis, seguretat i atenció als usuaris. A més, permet l’aparició d’un conjunt de noves empreses fintech.

Mòdul 4: Bitcoin, monedes i pagaments digitals.
L’aparició de criptomonedes i, sobretot, el sistema de seguretat Blockchain, ha suposat una fita revolucionària en el sector financer. A més d’obrir noves formes de pagament i d’inversió, que suposen un debat molt interessant, s’han generat nous models de negoci i startups que aposten per la tecnologia en el sector.

Mòdul 5: Big Data, Business Intelligence i la banca del futur.
Entre les tecnologies disruptivas més importants de l’última dècada es troba, sens dubte, el BigData, que unit als avanços de models predictius obrin una infinitat d’oportunitats al sector, la qual cosa implica canvis en qüestions de seguretat i la personalització dels serveis.