Innovació i competitivitat en el turisme

Factores que determinan la competitividad de un destino y claves de la innovación en el sector turístico.

Matriculació: por determinar.Fi del curs: por determinar.

Mòdul 1: R+D+I en el sector turístic
Aprofundeix en el coneixement de les baules de la cadena de valor turística i aprèn la importància de la innovació en el sector.

Mòdul 2: Competència en el sector turístic
Coneix els factors fonamentals que determinen la competitivitat d’una destinació i descobreix les claus per a impulsar l’atractiu turístic d’una destinació i a impulsar la innovació.

Mòdul 3: Renovar-se o morir, innovació en el sector turístic
Descobreix les manques existents en la innovació en el sector turístic i com el sector hoteler s’està transformant gràcies a les noves tecnologies.

Mòdul 4: Smart Destinations
En aquest mòdul aprendràs el concepte de Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI), quines iniciatives rellevants existeixen a Espanya sobre DTI, quins elements són necessaris per a convertir una destinació normal, en un intel·ligent, i cuales són les perspectives de futur del turisme gràcies als DTI.

Mòdul 5: Globalització i turisme
Quins són les economies emergents en el sector turístic? Quins són els efectes de la globalització sobre el turisme? Aconsegueix la resposta a aquestes preguntes i descobreix què són les integracions econòmiques i quin és el seu impacte sobre el sector.

Mòdul 6: Deu desafiaments del sector turístic
En aquest mòdul descobriràs diferents maneres de mesurar la competitivitat turística, a conèixer millor al client gràcies a les noves tecnologies, a analitzar la importància del rejoveniment de la destinació, a observar la tendència actual del mercat turístic a Espanya, i a conèixer la influència de la nova demanda turística.

Mòdul 7: Casos d’èxit: Minube.com
Els creadors de Minube t’orienten acosta la necessitat de focalitzar la teua empresa, d’aprendre el concepte de marca i diferenciació, a valorar la importància de la globalització per a les empreses turístiques, el concepte de turisme 2.0 i el viatger social i a conèixer les aplicacions especialitzades en turisme.

Professors del curs:

JAVIER SOLSONA

Director de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat-tur)

LUIS FELIPE MENDIENTA

Soci fundador i conseller delegat de One ShotHotels, i professor associat de la Universitat d’Alcalá

JOSEP IVARS BAIDAL

Expert en planificació i gestió de destinacions turístiques. Membre de l’Institut Universitari de Recerques Turístiques i professor de la Universitat d’Alacant.

JUAN M. GARCÍA

Director de vendes i gestió d’ingressos de OneShot Hotels.

ANA RAMÓN RODRÍGUEZ

Experta en internacionalització i turisme. Investigadora de l’Institut Universitari de Recerques Turístiques i de l’Institut d’Economia Internacional.

Mª JESÚS SUCH DEVESA

Coordinadora del grup de recerca “Anàlisi del sector turístic i innovació i vicedegana de la Facultat de Ciències Econòmiques, Empresarials i Turisme de la UAH.